Currently 94% of Web users use either Inte

题型:单项选择题

问题:

Currently 94% of Web users use either Internet Explorer or Firefox, but recently some new (31) have been developed that are beginning to attract attention. The browser Opera is becoming very (32) because of its speed, it is currently the world’s fastest browser, and because it is much smaller (33) existing browsers (it can almost fit on a single diskette). It can also (34) the last Web page you visited, so the next time you surf, you can start where you left off. And like the big two, you can get it for free; the catch is that you have to watch blinking ads in one comer, or pay $40 for the ad-free (35) of Opera.

35()

A.version 

B.revision 

C.software 

D.book

考点:计算机软件水平考试中级网络工程师中级网络工程师上午试题
题型:单项选择题

下列关于冻结单位存款的说法中,错误的有()。

A.必须出具县级(含)以上人民法院、人民检察院、公安局签发的"协助冻结存款通知书"

B.如遇被冻结单位银行账户的存款不足冻结金额时,银行应在6个月的冻结期内冻结该单位可以冻结的存款,直至达到需要冻结的数额

C.冻结期限内,解冻要以人民法院"解除冻结存款通知书"为凭,银行不得自行解冻

D.冻结单位存款的期限不超过6个月,续冻需要提前办理续冻手续,每次续冻期限最长不超过3个月

E.冻结期间不计付利息

题型:单项选择题

男性,42岁。因腹痛来诊,超声示胆石症,该患者腹痛的部位为()。

A.中上腹

B.右下腹

C.右上腹

D.脐周

E.左下腹

题型:单项选择题

读“某地地质构造剖面及其地面等温线分布示意图”,回答问题。

1.按照岩石成因划分,煤层产于____________岩中。若在B处采煤,要注意的事故是 _____________。

2.若在A、C、D处找到花岗岩、大理岩和石灰岩,则A处的岩石可能是__________,C处的岩石可能是______________,D处的岩石可能是_______________。

3.图中A、B、D所在岩层年龄由新到老的正确排列是_______。若A处找到恐龙化石,则B、D两处中可能发现三叶虫化石的是_____________,理由是_______________________________________。

4.据图判断乙地的地质构造是______________,该地的地形是____________,该地形的成因是________________________________________________________________________。

题型:单项选择题

甲企业在2006年得到政府无偿划拨来的一处房产,2012年补办该房产的土地使用权出让手续、缴纳土地出让金后获得土地使用权,甲企业将房产连同土地使用权转让给乙企业。以下说法正确的有()。

A.甲企业补办土地出让手续、缴纳土地出让金应缴纳契税

B.甲企业将房产转让给乙企业应缴纳营业税、城建税

C.甲企业将房产转让给乙企业应缴纳土地增值税

D.乙企业取得甲企业转让的房产应缴纳契税

题型:单项选择题

《物业管理条例》在坚持民法基本原则和立法规定的原则下,突出了( )立法理念。

A.发展为重

B.平衡利益

C.保护弱者

D.实事求是

E.从实际出发

更多题库